Voor ieder schooljaar moet u een aanvraag indienen. Bij een eerste (digitale) aanvraag moet u een uitgebreid (digitaal) formulier invullen. Bij de aanvraag moet u aanvullende informatie aanleveren. Denk bijvoorbeeld aan een vervoersverklaring of een inkomensverklaring. Zonder deze documenten kunt u de (digitale) aanvraag niet verzenden. Het is belangrijk dat u de documenten die nodig zijn, klaar hebt staan om bij te voegen. Welke documenten precies nodig zijn, hangt af van uw aanvraag.
De vervoersverklaring is voor iedereen een verplicht document. Deze kunt u vanaf onze website downloaden. Het is de bedoeling dat deze verklaring ingevuld wordt door de (nieuwe) school van uw zoon of dochter.
Bij een volgende aanvraag is het invullen van een verkort (digitaal) aanvraagformulier meestal voldoende.
Schooljaar 2023-2024
Klik hier om een digitale aanvraag te starten voor schooljaar 2023-2024
Hier kunt u het formulier voor de vervoersverklaring (PDF, 76 kb) voor schooljaar 2023-2024 downloaden.
Schooljaar 2024-2025
Het is belangrijk om de aanvraag op tijd te doen. Om zeker te weten dat u duidelijkheid heeft voor het nieuwe schooljaar, moet u de aanvraag vóór 1 juni doen.
Dient u uw aanvraag na 1 juni in dan bestaat er de mogelijkheid dat het vervoer (na toekenning) de eerste twee weken van het schooljaar niet kan worden opgestart.
Klik hier om een digitale aanvraag te starten voor schooljaar 2024-2025
Hier kunt u het formulier voor de vervoersverklaring (PDF, 76 kb) voor schooljaar 2024-2025 downloaden.
Geen DigiD?
Beschikt u niet over DigiD? Vraag dan per mail een aanvraagformulier leerlingenvervoer aan. Ons mailadres is kernpunt@nederbetuwe.nl.
Op uw aanvraag ontvangt u binnen 8 weken een beslissing. Deze termijn kan met 4 weken verlengd worden.